اسباب بازی برج هانوی چوبی بزرگ

اسباب بازی برج هانوی چوبی یک بازی آموزشی، فکری و معمایی بسیار جذاب برای کودکان دلبند شما می باشد. این بازی معمایی از یک پایه اصلی تشکیل شده که برروی آن سه میله قرار دارد. هدف این بازی قراردادن تمامی دیسک ها از میله سمت چپ به میله سمت راست است اما بازی برج هانوی قوانینی دارد که باید رعایت شوند. در هر حرکت فقط باید یک دیسک را حرکت دهید و همچنین نباید دیسکی بر روی دیسک کوچکتر از خودش قرار بگیرد.

فواید اسباب بازی برج هانوی چوبی

  • موثر بر بهبود خلاقیت
  • افزایش اعتماد به نفس
  • تقویت مهارت های حرکتی دست و انگشتان
  • بهبود بینایی و تمایز رنگ ها
  • مناسب برای تقویت مهارت های حل مسئله و دلیل یابی، تقویت حافظه
  • تقویت هوش منطقی و ریاضی
  • افزایش توجه و تمرکز

ناموجود

ناموجود

توضیحات

اسباب بازی برج هانوی چوبی

اسباب بازی برج هانوی چوبی یک بازی آموزشی، فکری و معمایی بسیار جذاب برای کودکان دلبند شما می باشد.

این بازی معمایی از یک پایه اصلی تشکیل شده که برروی آن سه میله قرار دارد.

هدف این بازی قراردادن تمامی دیسک ها از میله سمت چپ به میله سمت راست است اما بازی برج هانوی قوانینی دارد که باید رعایت شوند. در هر حرکت فقط باید یک دیسک را حرکت دهید و همچنین نباید دیسکی بر روی دیسک کوچکتر از خودش قرار بگیرد.

بازی برج هانوی از یک افسانه هندی گرفته شده است. دریکی از معابد هندوستان سه ستون وجود داشته است که دریکی از ستون ها حلقه هایی قرار داشت و کاهنان در تلاش بودند تا حلقه ها را از یک ستون به ستون دیگر ببرند با حفظ قوانین گفته شده و باور داشتند که با جابجایی این حلقه ها دنیا به پایان خواهد رسید.
جنس بکار رفته در اسباب بازی آموزشی برج هانوی از چوب مرغوب می باشد و رنگ های بسیار شادی در آن استفاده شده است که کودک را برای بازی کردن با این اسباب بازی ترغیب میکند‌.

 

اهداف آموزشی برج هانوی

از اهداف آموزشی اسباب بازی برج هانوی میتوان به مواردی همچون موثر بر بهبود خلاقیت کودک، افزایش اعتماد به نفس کودک، تقویت مهارت های حرکتی دست و انگشتان، بهبود بینایی و تمایز رنگ ها،مناسب برای تقویت مهارت های حل مسئله و دلیل یابی، تقویت حافظه، تقویت هوش منطقی و ریاضی و افزایش توجه و تمرکز کودکان اشاره نمود.

در حال حاضر از برج هانوی فقط به عنوان یک سرگرمی یا اسباب بازی کودکان استفاده نمی شود. این مساله در علوم ریاضی و برنامه نویسی در دروسی که مربوط به طراحی الگوریتم می شود کاربرد آموزشی و تقویتی فراوانی دارد. این مسئله در درسهایی مانند ساختمان گسسته و ساختمان داده مورد بحث و بررسی و برنامه نویسی قرار می گیرد. دانش گرایان رشته های ریاضی و برنامه نویسی از الگوریتم برج هانوی به عنوان مثال یا نمونه ای برای طراحی الگوریتم و فراگیری طرح های بهینه برنامه نویسی استفاده می کنند.

 

نحوه بازی با اسباب بازی برج هانوی چوبی

همانطور که گفته شد برج هانوی دو قانون اساسی دارد اول اینکه باید دیسک ها تکی جا به جا شوند و دوم اینکه حتما دیسک زیرین سایز بزرگتر باشد. میتوانید برای سنین کمتر به عنوان برج هوش از این اسباب بازی استفاده کنید و از او بخواهید دیسک ها را فقط از بزرگ به کوچک بچیند. کودکان با کمک این وسیله با رنگ ها آشنا میشنود و همینطور مفاهیم کوچکتر و بزرگتر. این بازی باعث افزایش قدرت تمرکز و افزایش قدرت حل مسئله در کودکان میشود.

 

مشخصات اسباب بازی برج هانوی

جنس: چوب

رده سنی: بالای سه سال

رنگ: چند رنگ

دسته بازی: آموزشی/ فکری

توضیحات اسباب بازی برج هانوی چوبی : دارای یک پایه اصلی چوبی که سه میله برروی آن قرار دارد و هشت دیسک چوبی در رنگ های مختلف

‫۵/۵ ‏‫(۵ نظر)‬

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “اسباب بازی برج هانوی چوبی بزرگ”
error: