اسباب بازی مونته سوری و کوبه چکشی

اسباب بازی مونته سوری و کوبه چکشی نیز یک بازی پرهیجان و آموزشی برای کودکان شما میباشد. در بخش کوبه چکشی این اسباب بازی میتوان رنگ ها را به کودکان آموخت و قدرت ضربه زدن کودکان را افزایش داد و درنتیجه عضلات دست کودک را تقویت کرد‌. در بخش مونته سوری و جایگذاری اشکال این بازی استوانه هایی وجود دارد که موانعی بر روی آن قرار گرفته که کودک میبایست با چرخاندن قطعات از این موانع عبور کند و قطعات را به پایین استوانه ها برساند و کودک شما بر روی تمرکز اعصاب و قدرت عظلات دست و انگشت خود تسلط بیشتری درمیابد. این بازی برای کودکانی که به دنبال تنوع هستند و از بازی زود خسته میشوند بسیار مناسب است زیرا کودک میتواند در هر لحظه که از یک بازی خسته شد بازی دیگری را انجام دهد.  

فواید اسباب بازی مونته سوری و کوبه چکشی

  • ایجاد نظم
  • افزایش خلاقیت
  • انجام حرکات ظریف با انگشتان
  • تقویت مهارت های حسی
  • افزایش حس استقلال
  • تقویت عضلات دست و انگشتان
  • هماهنگی چشم و انگشتان
  • آشنایی با رنگ ها
  • درک تفاوت میان اشکال و تفکیک آن ها
  • درک تفاوت میان موانع مختلف
  • قدرت تمرکز
  • قدرت ضربه زدن به موانع

ناموجود

ناموجود

توضیحات

اسباب بازی مونته سوری و کوبه چکشی

اسباب بازی مونته سوری و کوبه چکشی نیز یک بازی پرهیجان و آموزشی برای کودکان شما میباشد. در بخش کوبه چکشی این اسباب بازی میتوان رنگ ها را به کودکان آموخت و قدرت ضربه زدن کودکان را افزایش داد و درنتیجه عضلات دست کودک را تقویت کرد‌. همچنین قدرت تمرکز کودک زیاد میشود چون باید ضربه را در جای صحیح وارد کند.

در بخش مونته سوری و جایگذاری اشکال این بازی استوانه هایی وجود دارد که موانعی بر روی آن قرار گرفته که کودک میبایست با چرخاندن قطعات از این موانع عبور کند و قطعات را به پایین استوانه ها برساند و کودک شما بر روی تمرکز اعصاب و قدرت عظلات دست و انگشت خود تسلط بیشتری درمیابد.

 

مونته سوری چیست؟

مونته سوری یک روش است. موضوع خود انضباطی از موضوع های پایه ای آموزش عملی در روش مونته سوری است. این آموزش به کودک فرصت یادگیری بهتر و استفاده بهتر از فرصت ها برای هرگونه آموخته ای را می دهد.

مهم ترین بخش آموزش در خود انضباطی کودکان تحریک حس درونی انها برای اندیشیدن درباره نوع عمل کردشان است برای کودکان باید مشخص شود دلیل انضباط چیست و چرا آنها باید هر کاری را با برنامه ریزی و آرامش خاص انجام دهند کودکان باید متوجه شوند بی نظمی و نداشتن انضباط و برنامه ریزی چه ضررهایی به آنها میرساند.

طبق تحقیقات دکتر مونته سوری کودک بیش از اینکه به نتیجه کار توجه و یا علاقه داشته باشد به رضایت از کار و شیوه انجام آن علاقه و توجه دارد در واقع در روش مونته سوری باور بر این است که باید به کودک همانند افراد بزرگسال احترام گذاشت و بزرگسالان در کنار کودک که مشغول بازی است صرفا به عنوان راهنما حضور داشته باشند و کودک را به گونه ای راهنمایی کنند تا خودش بتواند بازی ها را با روش خلاقانه خودش انجام دهد وبا این کار احساس رضایت و خودانگیختگی در او ایجاد شود.

 

نحوه بازی با اسباب بازی مونته سوری

در اسباب بازی مونته سوری و کوبه چکشی ، قسمت مونته سوری این بازی استوانه هایی وجود دارد که موانعی بر روی آن قرار گرفته که کودک میبایست با چرخاندن قطعات از این موانع عبور کند و قطعات را به پایین استوانه ها برساند. سه استوانه بر روی صفحه وجود دارند که به ترتیب موانعشان سخت تر میشود. از طرفی قطعات داری اشکال هندسی و رنگ های متفاوت هستند و می توان از همین قابلیت این وسیله استفاده کرد و بازی های مختلفی را خلق کرد‌. به عنوان مثال از کودک دلبندتان بخواهید فقط مثلث ها را در جای درست قرار دهد و یا بخواهید فقط قرمز رنگ هارا در جای درست قرار دهد.

 

نحوه انجام بازی با اسباب بازی کوبه چکشی

در اسباب بازی مونته سوری و کوبه چکشی ، قسمت کوبه چکشی سه دایره برروی یک جعبه قرار دارد و دور دایره ها واشر های پلاستیکی با رنگ های مختلف قرار دارد. شش گوی چوبی هم وجود دارد که باید از کودک بخواهید توپ و دایره های همرنگ را روی هم قرار دهد‌. بعد از آن با ضربه چکش چوبی گوی ها را به داخل جعبه بیندازد از داخل جعبه یک راه به خارج از جعبه تعبیه شده که توپ هایی که به داخل جعبه میفتند از کنار جعبه خارج شده و در آن جایگاه قرار میگیرند و کودک سه گوی دیگر را که در دست دارد میتواند روی جعبه در جای درست قرار دهد و به بازی ادامه دهد. دراین قسمت هم میتوان بازی های خلاقانه ای انجام داد که در زیر به آن ها اشاره میشود.

ابتدا از کودک بخواهید هر گوی را با توجه به رنگ در جای درست قرار دهد. در ادامه برای آموزش رنگ ها میتوانید از کودک بخواهید مثلا فقط به رنگ زرد ضربه بزند.

این بازی را به صورت سرعتی هم میتواند انجام دهد و بازی هایی دیگر که میتوانید از خود کودک در طراحی آن ها کمک بگیرید.

از ترکیب دوبازی مونته سوری و کوبه چکشی هم میتوانید استفاده کنید و حتی بازی چند نفره و رقابتی برای کودکانتان ایجاد کنید. به عنوان مثال از هر کدام از کودکان که سریعتر گوی ها را به داخل جعبه بیندازد و قطعات مونته سوری را از موانع رد کند برنده خواهد شد این بازی را به صورت تفکیک رنگ و اشکال هندسی برای هر کودک هم میتوانید انجام دهید.

 

مشخصات اسباب بازی مونته سوری و کوبه چکشی

جنس: چوبی
رده سنی: بالای دو سال
دسته بازی: مونته سوری و کوبه چکشی
رنگ: چند رنگ
توضیحات: بازی شامل یک صفحه اصلی از جنس چوب مییباشد، شش توپ چوبی، یک چکش، نه قطعه برای جایگذاری در استوانه های مونته سوری

‫۵/۵ ‏‫(۸ نظر)‬

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “اسباب بازی مونته سوری و کوبه چکشی”
error: