بازی با اسباب بازی انعطاف پذیر

بازی با اسباب بازی انعطاف پذیر

بازی با اسباب بازی انعطاف پذیر

آنچه تحقیقات درباره بازی با اسباب بازی انعطاف پذیر می گوید:

ورزش دادن عضلات کوچک، تأثیر مثبتی روی نواحی جنبشی مغز دارد.

وقتی کودکتان اشیاء را فشار می دهد، مهارت های حنبشی کوجکش را تکامل می بخشد.

بازی با اسباب بازی های انعطاف پذیر بسیار لذت بخش است. ظاهراً نوع لاستیکی آنها از همه راحت تر فشرده می شوند.

  • اگر کودکتان در فشردن اسباب بازی مشکل دارد، دست هایتان را روی دست های او بگذارید و اسباب بازی را بفشارید. وقتی که این احساس در دست هایش به وجود آمد، خودش خواهد توانست این کار را به تنهایی انجام دهد.

نکات مفید درباره دوران رشد کودکان:

در شش ماهگی، دیگر می‌تواند با شنیدن نام خودش عکس‌العمل نشان دهد و به سمت صدایی برگردد که نام او را صدا می‌زند. با این حال بسیار حساس شده و با دیدن غریبه‌ها ممکن است اشک چشمانش جاری شود.

او در این دوران با دیدن افراد غریبه چنان رفتارهایی از خودش بروز می‌دهد که شما فکر می‌کنید حشره‌ای او را گزیده است. در واقع وقتی یک غریبه ناگهانی به او نزدیک می‌شود ترس او را بر می‌دارد. بهتر است به فامیل یا دوستانی که برای اولین بار است کودک را می‌بینند توضیح دهید که غریبگی می‌کند و لازم است که آنها کمی نرم و آرام به سمت کودک نزدیک شوند یا بگذارند مدتی کودک با آن فرد آشنا شود بعد او را در آغوش بگیرند.

بچه‌ها علاوه بر اینکه ممکن است از غریبه‌ها بترسند، گاهی آنقدر به شما وابسته می‌شوند که نبود شما را حتی برای یک ثانیه هم تحمل نمی‌کنند. البته این مسئله در همه کودکان یکسان نیست. ممکن است کودک شما حس وابستگی را در سنین بالاتر حتی ۴ یا ۵ سالگی تجربه کند. او این روزها در حال یک تمرین شگفت‌انگیز است. او حرکات اجسام را با صدای آنها تطبیق می‌دهد تا بهتر بتواند جهان اطراف خود را درک کند.

ارسال نظر

error: