بازی بای بای کردن

بازی بای بای کردن

بازی بای بای کردن

آنچه تحقیقات  درباره بازی بای بای کردن می گوید:

دانشمندان می گویند که ایجاد یک وابستگی با کودک، مهم ترین عامل در تکامل اوست. در این حالت، کودکان سزیع تر خواهند آموخت و احساس بهتری نسبت به خودشان خواهند اموخت و احساس بهتری نسبت به خودشان خواهند داشت.

  • پاها و دست های کودکتان را به طرف افراد یا حیوانات خانگی که می شناسید، تکان دهید.
  • بهترین زمان برای انجام این بازی، زمانی است که افراد واقعی در اتاق هستند.

آوازی برایش بخوانید.

  • می توانید دست ها یا پاها را به طرف مامان، مامان بزرگ، بابابزرگ، دوستان یا حیوانات خانگی تکان دهید.

نکات مفید درباره دوران رشد کودکان:

از شش ماهگی می‌توانید غذای کمکی او را شروع کنید. او دیگر رسما ۶ ماه شده و باید کنار شیری که می‌خورد، غذاهای کمکی را هم تجربه کنند. او مدت‌هاست وقتی سر سفره می‌نشیند چشمهایش توی سفره است و مدام به غذاهایی نگاه می‌کند که شما می‌خورید. به نظر می‌رسد وقتش باشد که بشقابی هم برای او در سفره بگذارید.

غذاخور شدن کودک ۶ ماه شما به این معنی نیست که از فردا می‌توانید به او آبگوشت یا کله پاچه بدهید. بلکه باید با غذاهای سبک و آبکی آن‌هم به صورت پوره و له شده شروع کنید. اما یادتان باشد که تا قبل از یک سالگی غذاهایی مثل شیرگاو، کاکائو، عسل را به کودک ندهید. او فرصت کافی برای خوردن این غذاها خواهد داشت.

یادتان باشد که غذاهای کودک را بدون ادویه جات بپزید. هنوز زود است که برای او غذاهایی با نمک و ادویه درست کنید. سعی کنید غذاهای آبکی خودتان را هم به او ندهید. این غذاهای با ادویه درست شده و او دیگر به غذاهای خودش لب نخواهد زد.

ارسال نظر

error: