بازی آموزشی مونته سوری چوبی مستطیل اشکال هندسی

بازی آموزشی مونته سوری چوبی مستطیل شامل پایه ای مستطیل شکل با چهار میله است که بر روی هر میله شاخه هایی قرار داده شده است که تعداد این شاخه ها و محل قرار گیری آن ها برروی میله ها متفاوت است. چهار شکل هندسی متفاوت نیز موجود می باشد که با هم از نظر رنگ و برشی که داخل آنها خورده است باهم متفاوت میباشند. هر برش مخصوص قرار گیری در یک میله است و فقط از شاخه های موجود بر روی آن میله میتواند عبور کند.

فواید بازی مونته سوری چوبی مستطیل اشکال هندسی

  • هماهنگی حرکات و کنترل ماهیچه های کودک
  • افزایش تمرکز کودک
  • ایجاد حس استقلال و عدم وابستگی در کودک
  • تقویت مهارتهای انگشتی
  • شناخت رنگ و شکل
  • آموزش شمارش اعداد ریاضی

ناموجود

ناموجود

توضیحات

بازی آموزشی مونته سوری چوبی مستطیل اشکال هندسی

بازی آموزشی مونته سوری چوبی مستطیل یک اسباب بازی فکری منطقی است.

اسباب بازی مونته سوری توسط خانم “ماریا مونته سوری” نخستین پزشک ایتالیایی ساخته شده. خانم ماریا مونته سوری در قرن نوزدهم رویکردی را پایه ریزی کرد که در آن “ذهن جذب کننده” کودکان ۲.۵ تا ۶ سال از مناسب ترین محیط برای پرورش و شکوفایی بهره مند گردند.

اسباب بازی مونته سوری مستطیل شامل پایه ای مستطیل شکل با چهار میله است که بر روی هر میله شاخه هایی قرار داده شده است که تعداد این شاخه ها و محل قرار گیری آن ها برروی میله ها متفاوت است. چهار شکل هندسی متفاوت نیز موجود می باشد که با هم از نظر رنگ و برشی که داخل آنها خورده است باهم متفاوت میباشند. هر برش مخصوص قرار گیری در یک میله است و فقط از شاخه های موجود بر روی آن میله میتواند عبور کند.

کودک با انجام این بازی مفاهیم ابتدایی شمارش ریاضی را می آموزد.

اشکال هندسی متفاوت این اسباب بازی آموزشی باعث میشود کودک تفاوت اشکال را درک کند و اشکال هندسی را بیاموزد. رنگ های به کار رفته در اسباب بازی مونته سوری بسیار متنوع و جذاب می باشد که این امر باعث می شود کودک به انجام بازی تشویق شود و همزمان رنگ هارا هم بیاموزد.

 

نحوه بازی با اسباب بازی آموزشی مونته سوری چوبی مستطیل

اجازه دهید کودک با تمام خلاقیتش بازی را آغاز کند و بتواند بازی های جذابی خلق کند.

برای کودکان بازی هارا سختگیرانه و تلخ نکنید و اجازه دهید خودشان راه بازی را پیدا کنند.

ولی در اینجا به نکاتی اشاره میکنیم که شاید برای بازی شما با کودک دلبندتان و یا بازی گروهی روش مناسبی باشد و یا جرقه ای در ذهن شما برای خلق بازی های جذاب تر باشد. در بازی آموزشی مونته سوری مستطیل همانطور که گفته شد مفاهیم مهمی از جمله ریاضیات و اعداد، رنگ ها و مفاهیم هندسی آموزش داده می شود.

برای شروع در بچه های کوچکتر می توانید از رنگ ها شروع کنید و کم کم اشکال هندسی و اعداد را بیاموزید‌. مثلا بگویید دایره آبی را در جای مناسب قرار دهید. برای مسابقه بین چند کودک تمام اشکال را روی زمین بچینید و با صدای بلند بگویید مستطیل قرمز را پیدا کن و هرکس زودتر وسیله بازی را پیدا کرد باید آن را در جای مناسبش قرار دهد.

 

فواید بازی مونته سوری مستطیل

از فواید بازی فکری مونته سوری میتوان به مواردی همچون نظم پذیری کودک، هماهنگی حرکات و کنترل ماهیچه های کودک، افزایش تمرکز کودک، ایجاد حس استقلال و عدم وابستگی در کودک، تقویت مهارتهای انگشتی، شناخت رنگ و شکل، آموزش شمارش اعداد ریاضی اشاره نمود.

اسباب بازی مونته سوری به گونه ای طراحی شده که فعالیت روند منطقی و منظمی را دنبال می کند.

 

مشخصات اسباب بازی آموزشی مونته سوری چوبی مستطیل

جنس: چوب و رنگ درجه یک
رده سنی: بالای سه سال
دسته بازی: آموزشی – فکری
رنگ: چند رنگ
توضیحات اسباب بازی: دارای یک پایه اصلی که سه میله بر روی آن قرار دارد و چهارده دیسک چوبی در رنگ های مختلف از بهترین نوع چوب و رنگ بدون ضرر برای کودکان دلبند شما – دو ستون آن منتسوری و یک ستون آن برج هوش می باشد. این بازی دارای دو طرح A و B می باشد.

‫۵/۵ ‏‫(۱۱ نظر)‬

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “بازی آموزشی مونته سوری چوبی مستطیل اشکال هندسی”
error: