بازی تغییر زیر و بمی صدا

بازی تغییر زیر و بمی صدا

بازی تغییر زیر و بمی صدا

آنچه تحقیقات درباره بازی تغییر زیر و بمی صدا می گوید:

وقتی که نوزادان در رحم هستند می توانند صدای انسان ها را تشخیص بدهند:

بنابر گفته های محققان و متخصصان مغز، وقتی که نوزادی صدای آشنایی را می شنود، ضربان قلبش افزایش می یابد و این نشان می دهد که او احساس امنیت و شادی می کند.

وقتی با صدای آهسته صحبت می کنید، توزادتان احساس آرامش و رضایت می کند.

  • آوازی را با صدای بلند و آهسته بخوانید. به واکنش نوزادتان نسبت به دو صدای مختلف، دقت کنید.

 

نکات مفید درباره دوران رشد کودک

رشد و پرورش عاطفی

شخصیت عاطفی کودک، اگر درست و اصولی شکل بگیرد و با تعلیم و تربیت و به کارگیری عوامل سازنده دیگر، در جهت مثبت حرکت کند، باعث می‌شود که کودک دارای شخصیتی قوی و سالم شود. بنابراین بایستی به موضوع اساسی پرورش عاطفی کودک، توجه وافری داشت تا سعادت و سلامتی کودک تأمین شود.کودکان در ماههای اول زندگی، واکنش‌های بسیاری از خود نشان می‌دهند که می‌توان گفت حالات عاطفی آنها است. که عمده‌ترین آنها را می‌توان بدین شرح بیان کرد:

خشم

خشم حالت عاطفی است که در کودکان از ۷ ماهگی به بعد ظاهر می‌شود و با گریه و بی تابی کودک، نمود پیدا می‌کند. خشم در کودکان، بیشتر به خاطر تأمین نشدن احتیاجات اساسی روانی ایجاد می‌شود. ابتدا خشم با گرفتن کشیدن اشیاء، دور انداختن، بی قراری، گریه کردن ممتد بروز می‌کند و با رشد کودک تغییرشکل یافته، به صورتهایی مانند پرخاشگری، طرد دیگران، نزاع و… درمی آید.

کودک هر چه آزردگی‌اش بیشتر باشد؛ خشمش نیز نسبت به عامل آزردگی بیشتر می‌باشد. چون درسن کودکی، کودک بیشتر از مادرش تقلید می‌کند، اگر مادر عملاً به کودک نشان دهد که چگونه در مقابل محرک‌های خشم آور، از خود آرامش و خویشتن داری نشان می‌دهد و با خشم مقابله می‌کند، کودک کم کم با تقلید از مادر، روش صحیح غلبه بر خشم خود را یافته و در زمان خشم، خونسردی خود را حفظ می‌کند.

محبت و تنفر

براساس مشاهدات و تجربیات روان شناسی، نیاز به محبت در سراسر زندگی فرد، مخصوصاً در سالهای اولیه زندگی، نقش اساسی در موفقیت و شخصیت انسان دارد. سلامت و رشد شخصیت کودک، به همان اندازه‌ای که به نیازهای جسمانی وابسته می‌باشد، وابسته به محبت نیز می‌باشد.

براساس تحقیقات گسترده ی روان شناسان و دانشمندان، برخورداری از محبت و مهر مادری در ماهها و سال‌های اولیه زندگی، برای کودک از اهمیتی فوق العاده برخوردار می‌باشد و با توجه به این واقعیت، محرومیت کودک از مادر و احساسات مادرانه، تأثیرات منفی عمیقی در کودک برجای می‌گذارد. کودکانی که از محبت سیراب می‌باشند، بهتر می‌توانند با دیگران ارتباط برقرار کنند و سازگاری داشته باشند.

والدین بایستی شرایطی را برای کودک فراهم سازند که او از نظر محبت، نه احساس کمبود کند و نه اینکه آنقدر به وی محبت شود که جنبه افراطی به خود بگیرد. مثلاً کودکی که دائماً مورد متکی به پدر و مادر باشد،

در مقابل رفتار سؤیش نیز هیچگونه عکس العملی نشان داده نشود، کودک اعتماد به نفس لازم را کسب نکرده و در مقابله با مشکلات و ناملایمات زندگی، ناتوان می‌شود و نمی‌تواند انسانی مسئول و متکی به خویشتن باشد، وابسته و دنباله رو بار می‌آید و در نهایت فردی خودخواه، مهاجم، ناسازگار، و پرتوقع می‌شود. حس پرخاشگری کودک، هرگاه از جو طبیعی خود خارج شود، تبدیل به لجاجت و قهر و تنفر می‌شود و کودک پیوسته غر می زند.

ارسال نظر

error: