اسباب بازی فکری دومینو کلاسیک اورجینال

اسباب بازی فکری دومینو کلاسیک یک بازی بسیار سرگرم کننده و جذاب و فکری در میان نوجوانان و بزرگسالان است. دومینو نوعی بازی است که با مهره های مستطیلی انجام می شود. هر سری دومینو شامل بیست و هشت قطعه مستطیلی است که این قطعات از وسط به دو مربع تقسیم شده اند و در هر مربع عددی بین صفر تا شش نوشته شده است. نبودن نقطه به منظور عدد صفر می باشد.

فواید بازی دومینو

  • تقویت قدرت تمرکز
  • بالابردن دقت و سرعت عمل
  • تقویت هماهنگی دست و چشم
  • افزایش قدرت تصمیم گیری

ناموجود

ناموجود

توضیحات

اسباب بازی فکری دومینو کلاسیک اورجینال

اسباب بازی فکری دومینو کلاسیک یک بازی بسیار سرگرم کننده و جذاب و فکری در میان نوجوانان و بزرگسالان است. دومینو نوعی بازی است که با مهره های مستطیلی انجام می شود. هر سری دومینو شامل بیست و هشت قطعه مستطیلی است که این قطعات از وسط به دو مربع تقسیم شده اند و در هر مربع عددی بین صفر تا شش نوشته شده است. نبودن نقطه به منظور عدد صفر می باشد. قطعات این اسباب بازی از سنگ درجه یک ساخته شده است.

بازی دومینو باعث افزایش تمرکز و تقویت حافظه شده و برای انجام بازی دومینو تاکتیک و استراتزی خاصی نیاز است.

پیدایش این بازی در ابتدا در چین بوده است اما دومینوی مدرن در قرن ۱۸ در ایتالیا ظهور یافت. اما اینکه چگونه دومینوی چینی به دومینوی مدرن تبدیل شد، همچنان ناشناخته است. عده ای می گویند احتمالا مبلغان ایتالیایی که در چین بوده اند این بازی را به اروپا منتقل کرده اند. همچنین قواعد این بازی زمانیکه از چین به اروپا راه یافت، دستخوش تغییر شد.

بازی دومینو در سطح حرفه ای انجام شده و سازمان های حمایت کننده متعددی برای توسعه دومینو تاسیس شده اند.

بعضی از سازمان های جهانی، مانند فدراسیون بین المللی دومینو (FIDO) بازی دومینو را بصورت بین المللی برگزار می کند.

 

نحوه بازی با اسباب بازی فکری دومینو کلاسیک

اسباب بازی دومینو کلاسیک با ساختن یک زنجیره از مستطیل های دومینو انجام می شود. بازی با قرار دادن اولین دومینو آغاز شده و برای اضافه کردن یک دومینو جدید، باید یکی از مربع های دومینوی قبلی با مربعی که در انتهای دیگری است جفت شود. این بدین معنی است که هر دو مربع باید تعداد نقاط یکسانی داشته باشند. بازیکنان بازی را با تعداد دومینوهای مساوی شروع می کنند. برنده کسی است که زودتر از همه دومینوهای موجود در دست خود را مصرف کند. اگر دومینو اضافه ای وجود داشته باشد، در بانک بازی قرار می گیرد. در هر نوبت هر بازیکن یک دومینو به زنجیره اضافه می کند و اگر نتوانست، نوبت را به حریف واگذار می کند و یک دومینو از بانک برمی دارد به شرطی که بانک خالی نباشد.

تعداد نفرات در بازی دومینو

بازی فکری دومینو را می توان ۲ و یا ۴ نفره بازی کرد، که در بازی ۴ نفره بانک وجود ندارد و به این صورت است که مهره ها برعکس به طوری که طرف سفید آن ها دیده شود، چیده می شوند. سپس نفر اول ۲ مهره از ستون موجود می کشد و نفرات بعدی نیز به ترتیب و از سمت راست ۲ مهره بر می دارند. در دور دوم نیز ۲ مهره و در آخر ۳ مهره بر می دارند تا هر نفر ۷ مهره داشته باشد.

شروع بازی با کسی است که جفت شش داشته و بازیکنانی که روبروی هم هستند یار یکدیگرند.

وقتی که نوبت به یک بازیکنان رسید و او مهره مورد نظر را نداشت، نوبت به بازیکن بعدی داده می شود. در پایان هر کس مهره های خود را زودتر تمام کرد بازی تمام می شود و تعداد نقاط روی مهره های دو رقیب دیگر که یکی در سمت راست و دیگری در سمت چپ او است شمرده شده و هر تیم که امتیاز ۱۰۴ را کسب کند، برنده بازی است. این روش بازی بسیار پایه ای است.

برای انجام دومینو چهار نفره، می توان از روش های گوناگون و متنوع دیگر هم استفاده کرد.

 

قوانین بازی فکری دومینو کلاسیک

مشهورترین نوع بازی دومینو بازی چیدمان است که به دو گروه اصلی تقسیم می شود:

 

بازی دومینو مسدود کننده

اغلب بازی های دومینو مسدود کننده است که در آن هدف، تمام شدن مهره های در دست افراد و یا مسدود کردن مهره های حریف است. بازی وقتی تمام می شود که یک بازیکن آخرین مهره اش را قرار دهد یا حریف را مسدود کند. در این صورت بازیکنی که راهش بسته شده قطعا بازنده دومینو است.

 

بازی امتیازی

در بازی امتیازی نحوه محاسبه ی امتیاز متفاوت است و اغلب در طول بازی محاسبه می شود. این نحوه محاسبه بستگی به قوانینی دارد که در مناطق مختلف برای این بازی وضع شده است.

 

فواید بازی دومینو

  • تقویت قدرت تمرکز
  • بالابردن دقت و سرعت عمل
  • تقویت هماهنگی دست و چشم
  • افزایش قدرت تصمیم گیری

 

مشخصات اسباب بازی فکری دومینو کلاسیک اورجینال

  1. جنس: سنگ
  2. دسته بازی: فکری – سرگرمی
  3. رنگ: سفید
  4. رده سنی: نوجوان – بزرگسال
  5. ساخته شده از سنگ کاملا طبیعی
  6. تعداد: ۲۸ قطعه سنگی
  7. اندازه قطعات: طول ۴.۸ – عرض ۲.۳ – عمق ۰.۸ سانتیمتر
  8. کشور سازنده: چین

توضیحات مربوط به اسباب بازی فکری دومینو کلاسیک اورجینال: شامل ۲۸ قطعه سنگی. قطعات درون یک قوطی فلزی با کیفیت و زیبا مناسب هدیه قرار داده شده اند.

‫۴.۲/۵ ‏‫(۱۶ نظر)‬

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “اسباب بازی فکری دومینو کلاسیک اورجینال”
error: