بغل کردن کودک دلبندتان

بغل کردن کودک دلبندتان

بغل کردن کودک دلبندتان

آنچه تحقیقات درباره بازی بغل کردن کودک دلبندتان می گوید:

کودکان عاشق پدر و مادرشان هستند. روان شناسان این حالت را “دلبستگی” می نامند. این واژه که نخستین بار توسط جان بالبی در دهۀ ۱۹۵۰ مطرح شد، یکی از پایدارترین فرضیه های رشد انسانی این قرن محسوب می شود.

بغل کردن کودکتان روش بسیار مهمی برای ساختن توانایی مغزی آنهاست.

بغل کردن در زمان خطر، از این هم مهم تر است و اطمینان کودک را نیز افزایش می دهد.

  • اگر کوچولویتان در جایی که نباید برود، پرسه می زند، او را در آغوش بگیرید و برایش توضیح دهید که: “نباید آنجا بروی؛چون خطرناک است.”
  • او از لحن صدایتان خواهد فهمید که کاری که کرده، ممنوع است.
  • در موقع گفتن آن کلمات ، کودک از حالتی که اورا در بغلتان نگه داشته اید، خواهد فهمید که نگرانش هستید و می خواهید از او مراقبت کنید.

نکات مفید درباره دوران رشد کودکان:

ناراحتی کودک ۱۸ ماهه از عدم حضور موقت شما

در ۱۸ ماهگی کودک شما خود را در آینه می‌شناسد. او شروع به شناخت خود و احساسات خود می‌کند. دیگر خود را بخشی از شما فرض نمی‌کند. در نتیجه او می‌فهمد که شما  می‌توانید او را ترک کنید. البته او هنوز اطمینان از بازگشت شما را درک نمی‌کند به همین دلیل رفتن شما او را بسیار ناراحت می‌کند. مطمئن باشید که احساسات کودک ۱۸ ماهه شما کاملا طبیعی است.

اینکه شما به آرامی او را در اتاق و در حالی که پشتش به شما است رها کنید هیچ کمکی به او نمی‌کند و در واقع او را بیشتر می‌ترساند که شما نمی‌خواهید برگردید. در عوض از او به آرامی اما با جدیت خداحافظی کنید و برای او توضیح بدهید که شما برمی‌گردید.

زمانی که شما کودک خود را برای مراقبت پیش کسی می‌گذارید، به او وسیله یا لباسی از خودتان که اغلب استفاده می‌کنید، بدهید. مثل یک روسری لطیف که بوی شما را می‌دهد و او را آرام می‌کند.

ارسال نظر

error: