بازی ورجه ورجه کردن کودک

بازی ورجه ورجه کردن کودک

بازی ورجه ورجه کردن کودک

آنچه تحقیقات درباره بازی ورجه ورجه کردن کودک می گوید:

ورجه ورجه کردن کودک ، پیش نیاز سینه خیز رفتن و بعدها…. راه رفتن است.

بازی های حرکتی برای نوزادن بسیار لذت بخش است و نقش مهمی در یادگیری تعادل در کوچولوها ایفا می کند.

  • شما می توانید با روش های بسیاری، کودکتان را بالا و پایین کنید، او را روی دامنتان بنشانید، او را روی زانوهایتان قرار دهید، او را به پشت روی زانوهایتان بخوابانید و از این طرف به آن طرف حرکت دهید.

توجه: همیشه موقع حرکت دادن کودکتان، آن را محکم بگیرید.

 

نکات مفید درباره دوران رشد کودکان

شش ماهگی
در شش ماهگی كودك علاقه بیشتری به آنچه كه در اطرافش می گذرد نشان می دهد. او سرش را به سمت صداهای آشنا می چرخاند و مدت طولاتری را صرف بررسی چیزهایی كه توجهش را جلب كرده است ، می كند. قد او به طور متوسط ۶۷ سانتی متر و وزن او ۵/۷ كیلوگرم است . قد و وزن  می توانند محدوده ای بین ۶۳ تا ۵/۶۹ سانتیمتر و ۳/۶ تا ۳/۸ كیلوگرم داشته با شند.

در این سن كودك بسیار متحرك و فعال است و با  كمك شما می تواند به  وضعیت نشسته دربیاید . توانایی كودك در رسیدن و گرفتن اشیاء كم كم دقیق تر می گردد و شما می توانید با قراردادن اشیاء درنقاط مختلف ، این توانایی را تقویت كنید . آویختن اسباب بازی در بالای گهواره  به كودك این اجازه را می دهد كه مهارتهای خود را تمرین كند. او در این سن می تواند اسباب بازی را از یك دست به دست دیگر بدهد.

از نظر بینایی كودك در این سن به تمام چیزهایی كه در اطرافش رخ می دهد، نگاه می كند. همچنین  هر دوچشم كودك باید همزمان در یك جهت حركت كنند. بنابراین اگر به نظر می رسد كه حركات چشمها هماهنگ نبوده و یكی از چشم ها به داخل یا خارج حركت می كند باید به چشم پزشك مراجعه كنید.

هوش كودك می تواند تحت نفوذ عوامل مختلفی مثل تحریكات محیطی ، سلامتی ، رژیم غذایی و حتی جنبه های اقتصادی – اجتماعی مثل فقر قرار گیرد . حتی آسیب ها و صدمات وارده به كودك می توانند نقش مهمی درهوش او داشته باشند. در این مرحله از نمو كودك، شما می توانید رشد فیزیكی ، اجتماعی و هوشی او را با  تحریكات محیطی و صرف وقت برای بازی كردن، خواندن و صحبت كردن با او افزایش دهید.

ارسال نظر

error: