بازی ارتباط از طریق گفتگو

بازی ارتباط از طریق گفتگو

بازی ارتباط از طریق گفتگو

آنچه تحقیقات درباره بازی ارتباط از طریق گفتگو می گوید:

تعداد کلمه هایی که نوزادان در هر روز می شنوند، هوش، مهارت های اجتماعی و موفقیت تحصیلی آنها را در آینده تحت تأثیر قرار می دهد.

با نشان دادن توجه و علاقه خود به آنچه کودکتان می گوید، مهارت های زبانی و اعتماد به نفس او را تکامل بخشید.

  • با کودکتان گفتگویی را آغاز کنید. جملۀ کوتاهی بگویید، مثلاً: “امروز روز زیبایی است.”
  • وقتی کودکتان واکنش نشان داد، صداهای او را تقلید کنید. آن صداهای ساده بعداً به کلمات تبدیل خواهند شد. در حین حرف زدن او، با تکان دادن سرتان یا لبخند پاسخ دهید.
  • این به کودکتان نشان می دهد که دارید به او کوش می دهید و از صداهایی که در می آورد، لذت می برید.
  • با جمله دیگری ادامه دهید. همیشه درنگ کنید و به واکنش کودکتان توجه کنید.

 

نکات مفید درباره دوران رشد کودکان

راه هایی برای بهتر خواباندن کودک

خیلی اوقات قصد داشته اید کودک را بخوابانید ، اما او بعد از گذشت مدتی هنوز بیدار بوده و گریه می کند. میتوانید بگذارید که او شدیدتر گریه کند و داد و فریاد به راه بیندازد و یا این که این توصیه ها را اجرا کرده تا بتوانید او را بخوابانید:

 

مراحل و گام های بهتر خواباندن کودک

۱ . کودکتان را آرام تکان دهید. بیشتر کودکان از این که آنها را در آغوش بگیرند و تکان دهند – به خصوص اگر این عمل به عنوان یک عادت قبل ازخواب درآید – واقعا لذت می برند.

۲ . قبل ازخواب به او شیر بدهید. کودکان عاشق این هستند که در حین شیرخوردن به خواب بروند و در واقع بعضی از اوقات بیدار نگه داشتن آنها تا پایان شیرخوردن به صورت کامل دشوار است ، چرا که آن ها اندکی بعد از شروع به خوردن ، به خواب می روند. اما این کار اصلا نباید به صورت عادت برای کودک درآید. او باید ابتدا شیر خوردنش را به اتمام برساند و سپس به خواب رود.

۳ . کودکتان را تاب دهید و به آرامی این طرف و آن طرف ببرید. گهواره های خودکار و یا گهواره های دستی میتوانند وسیله ی مناسبی برای آرام کردن کودکان پر سر و صدا باشند. همچنین کمک می کنند تا کودک آرام آرام به خواب رود.

۴ . کودکتان را قنداق کنید. خیلی از بچه های تازه به دنیا آمده از قنداق شدن و از این که چیزی گرم و نرم دورشان پیچیده شده باشد ، لذت می برند. البته بعضی از بچه ها اصلا قنداق شدن را دوست ندارند و احساس خوبی نمیکنند.

۵ . با کودکتان برقصید! یک راه حل خوب برای خواباندن کودک ، خواندن یک لالایی ، یا یک آهنگ ملایم جاز همراه با یک اتاق تاریک و مدتی رقص آرام است.

۶ . حمام کردن راه حل مناسب دیگری است که سبب ایجاد خواب در کودک می شود. یک حمام گرم یک ساعت قبل از خوابیدن ، روش فوق العاده ای برای ایجاد آرامش در کودک و کمک به بهتر خوابیدن اوست.

ارسال نظر

error: